سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه ساخت ایمیل سازمانی چگونه است

نحوه ساخت ایمیل سازمانی چگونه است

یکی از مهمترین و کاربردی ترین سرویس های مهم هر سازمانی ، سرویس ایمیل می باشد. در حاضر تقریبا بیش از 85% شرکت های ایرانی و بیش از 98% شرکت های خارجی دارای سرویس ایمیل اختصاصی با نام دامنه سازمان خود می باشند. با توجه به رشد بیرویه نامه نگاری های درون سازمانی و برون سازمانی استفاده از یک سرویس الکترونیکی مطمعن با قابلیت بایگانی اطلاعات به صورت امن و دسترسی به نامه کمتر از چند ثانیه در هر سازمانی از ضروریات پیاده سازی سرویس می باشد. 

یکی از قدرتمندترین و بهترین سرویس های ایمیل سازمانی، سرویس ایمیل شرکت مایکروسافت با نام exchange  می باشد. نسخه پیشنهادی جهت نصب در سازمان آخرین نسخه ارائه شده این شرکت با نام exchange 2013 می باشد. این نسخه بر روی انواع دستگاه ها از قبیل تبلت ها، گوشی های موبایل و کامپیوتر های شخصی سازگار می باشد و هر فرد می تواند از داخل یا خارج سازمان دسترسی به صندوق پستی الکترونیکی خود را داشته باشد

Microsoft Exchange Server  یکی از بزرگترین پروژه‌های مایکروسافت و بخشی از خط تولید Microsoft Server است که امکان ارسال ، دریافت و مدیریت Email ، تماس ها ، تقویم را فراهم می‌کند . دارای ورژن‌های متعدد است .

در این سرویس قابلیت پیام رسان فوری میان کاربران وجود داشت که در نسخه‌های بعدی حذف شد و به جای آن می‌توان از ابزارهایی مانند Microsoft Office Live Communications Server برای این کاراستفاده کرد .

فارق از اینکه یک کسب و کار چقدر بزرگ و یا کوچک است ولی با این حال باز هم داشتن ایمیل سازمانی و در اختیار قرار دادن این ایمیلها به کارکنان یکی از ضروریات هر تجارتی است. حتی با علم به اینکه داشتن ایمیل تجاری هزینه هایی را برای سازمان شما در پی دارد اما در کنار این هزینه ها، مزایای زیادی هم وجود دارد که در این مقاله بخشی از این مزایا را با هم بررسی می کنیم. که امیدوارم مورد رضایت شما واقع گردد.

 

سازمان ها و کسب و کارها با مالکیت Mail Server درون سازمانی خود قادر خواهند بود که کنترل کاملی بروی ایمیل ها داشته باشند پالیسی ها و سیاست های مطلوب خود را به مجموعه معرفی و به اجرا بگذارند و می توانند کنترل کامل و دقیقی روی ایمیل های ارسالی و دریافتی از سوی کارکنان داشته باشند. حتما شما هم نگران خروج اطلاعات حیاتی از درون کسب و کار خود هستید(البته ایمیل یکی از راه های خروج اطلاعات از سازمان است) با راه اندازی ایمیل سرور داخلی و اجبار کارکنان و کارمندان به استفاده از آن باعث می شود نگران خروج اطلاعات مهم و سری سازمان خود از طریق ایمیل به خارج از سازمان نباشید همانطور پیشتر ذکر شد شما با استفاده از Mail Server های داخلی کنترل بر روی ایمیل های ارسالی و دریافتی کارمندان و کارکنان خود خواهید داشت.

منبع:

ایمیل سازمانی